Yerelden ulusala Rize'nin markaları

TAKİP ET

İstanbul CNR'da 800'e yakın yerli ve yabancı firmanın katılımı ile Avrupa'da ikinci büyük otel, mutfak, restoran, kafe vs proje ve ekipmanları fuarı Hostech yapılıyor.

Bugün son günü.

Fuara Karadeniz bölgesinden katılan tek firma da, Yelkenciler Endüstriyel Mutfak firması.

Sahibi Kenan Yelkenci’nin Rize Lisesinden beri arkadaşım olmasının ötesinde Türkiye’nin ta bir ucundan da ulusal marka çıkabiliyor, alkışlamalıyız anlayışıyla fuar öncesi Yelkencileri, fuarı yazdım. Fuar ziyaretim ve özellikle de sosyal medya üzerinden yazıma fevkalade dönüşler aldım.

Yazımın içeriğinde ve sosyal medya paylaşımlarımda sıkça kullandığım bir ifade de hem takdir edildi, yer yer spekülasyonlara neden oldu. Konuya katkı sağlanması açısından birazcık bu konu üzerinde durmak istiyorum.

Yazım ve söylemlerimin aşında demişim ki, “Kenan Yelkenci ve Yelkenciler Endüstriyel Mutfak A.Ş.’nin Çay Endüstrisi dışında nerdeyse sanayicisi olmayan Rize’de 3-5 gerçek sanayiciden biri olduğunu, 100 kişiye yakın istihdam sağladığını, buna karşın mevcut anlayışla Rize’de organize sanayiye gerek olmadığını yıllardır savunduğu da çokları bilmez.”

Yazımı da, “Bir başka yazıda da Rize’nin gerçek anlamda katma değer üreten, geliştirdiği teknolojileri ihraç eden reel markalarından olan ARİFOĞLU Reklam’ı yazacağımı belirterek fuarda görüşmek üzere sevgiyle selamlıyorum.” diyerek tamamlamışım.

Çay endüstrisi dışında bilebildiğim diğerleri de Çayeli Bakır ve Üçel Helva. Yüksek iş hacmi olan Riport, Rizespor A.Ş., Burger King, Huzur, Hapeloğlu, Lazer Isı, Ridos gibi hizmet ağırlıklı kurumlarımızı bir kenara aldığımızda yerelin dışına da satış yapan, katma değer yaratan 50 nin üzerinde istihdamı olan başka markalarımız, üreticilerimiz var ise, onları da bilmeyi, paylaşmayı arzu ederim.

Eksik gördüğümüzü, beğenmediğimizi eleştirebiliyorsak alkışı hak edene de cimrilik yapmayalım değerli dostlar, alkışlayalım. Hem de kıskanmadan.