Samsun-Batum Raylı Tren Hattı Projesi hayata geçirilmeli

TAKİP ET

Türkiye Makine Mühendisleri Odası (TMMOB) Rize İl Temsilcisi Metin Bıçakçı, Samsun-Batum Raylı Tren hattı projesinin mutlaka hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi.

Rize’nin, Karadeniz Bölgesinin dışa açılan kapısı olduğunu dile getiren ve önümüzdeki 50 yıllık süreçte Türkiye’nin stratejik merkez üssü şehirlerden birisi haline geleceğini ifade eden TMMOB Başkanı Bıçakçı, “Artık devlet yatırımıyla şehirlerin yarışması mümkün değildir. Yatırımı kendine çeken, istihdam yaratan, huzurlu ve mutlu bir şehri oluşturacak olan şey, yine şehrin kendi dinamikleridir. Artık Dünyada lojistik sektörü ön plana çıkıyor. Rize bu anlamda lojistik merkezinin devreye girmesiyle büyük bir yol kat edecektir. Bu merkezin devreye girmesi sonucu üretim ve tüketim merkezleri ile yani liman ve arka bölgeler arası bağlantıları oluşturmamız önemlidir. Rize’nin ekonomik büyümesinin sağlanması için Samsun-Batum arası Hızlı Yük ve Yolcu Treni Hattı mutlaka kurulmalıdır. 4’üncü Endüstriyel devrim yaşanırken, Rize olarak da çalışmalarımızı bu düzeye yükseltmeliyiz.” dedi.

Bıçakçı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanan plan kapsamında Samsun-Sarp demiryolu bağlantısının kurularak, bölgenin Batum-Samsun ve iç bölgelere olan bağlantısının süreklileştirildiğini hatırlatarak, “Bu demiryolu hattı ile özellikle yük taşımacılığına rahat ve etkin bir gelişim alanı tanımlanırken, liman-demiryolu karayolu ağları birbirlerine entegre edilmiştir. Sahil hattında kurulan bu demiryolu hattının, Tirebolu-Gümüşhane-Bayburt, Of-Çaykara-Bayburt-Erzurum, Trabzon Merkez İlçe (Ortahisar)-Erzincan hatları ile birlikte iç bölgelerle olan ilişkisi de kurulmuştur. Bununla birlikte Ordu-Giresun ve Trabzon-Rize akslarında çift yönlü şehir içi demiryolu geçişi sağlanacaktır. Ancak burada yapılacak çalışmaların ne olacağı henüz netleşmiş değildir.” dedi.

Hızlı trenin Rize ve Artvin'i kapsamaması düşünülemez

Demiryolu Projesinin sadece Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon olarak yapılarak Samsun’dan Sarp’a kadar olan aradaki illere haksızlık olduğunu vurgulayan Bıçakçı, “Bölgesel kalkınmada limanların önem kazanması için demiryolu taşımacılığı da önem arz etmektedir. Bu nedenledir ki ihalenin Samsun-Sarp arasını da kapsayacak şekilde yapılması gereklidir. Trabzon’a kadar gelecek bir hızlı trenin, zaten sahilde Trabzon sonrası Rize ve Artvin'i kapsamaması düşünülmemelidir. Kaldı ki Türk Cumhuriyetlerine ve Rusya’ya açılan en yakın Sarp Sınır kapısıdır. Karayoluyla yapılan ulaşımın demiryoluyla ve hızlı trenle ilimizden de yapılmasını talep ediyoruz. Tren yolunun Güneydoğuya da dik bağlantıyla bağlanması, yapılan Ovit tünelinin de önemini arttıracaktır.” dedi.

Hızlı trenin Rize’ye aynı zamanda; alternatif, daha konforlu ve ekonomik seyahat olanağı sunacağını da ifade eden Bıçakçı, “Halen yapılması söz konusu olan Trabzon-Tirebolu-Harşit-Erzincan yolunun batıdan Giresun’a, doğudan Rize’ye bağlanması, bunun yanı sıra benzer şekilde GAP bölgesine ve Kars Üzerinden Tiflis’e bağlanması ülkemize mal taşımasında ve bu demir yolları üzerinden Kafkaslara-Orta Asya’ya-Rusya’ya olan ihracatımızın ve uluslararası transit ticaret hizmetlerinden kaynaklanan gelirlerimizin artmasına sebep olur. Hızlı trenin Trabzon’a ve oradan ilimize ve bilahare Batum’a kadar uzanması karayolundaki yoğunluğu da azaltacağından trafikte büyük oranda bir rahatlamada getirecektir.” şeklinde açıkladı.

Haber: Bayram Ali KAVALCI