Rize 112 Acil Çağrı Merkezi hizmete başladı

TAKİP ET

Rize 112 Acil Çağrı Merkezi, ilk çağrının alınmasıyla birlikte hizmet vermeye başladı.

Rize 112 Acil Çağrı Merkezi, Güneysu Karayolu üzerindeki yeni binasında hizmet vermeye başladı.

Merkezin açılışına Rize Valisi Kemal Çeber, Rize Belediye Başkanı Rahmi Metin, Vali Yardımcıları Gülhani Ozan Sarı, Bayram Sağır ve Sedat Sezik,  Emniyet Müdürü Nurettin Gökduman, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Hakan Dedebağı ve İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan katıldı.

112 Acil Çağrı Merkezine gelen ilk çağrıya cevap vererek ilgili birime yönlendiren Vali Kemal Çeber, yaptığı açıklamada, artık çağrı hizmeti veren 7 kurumu (112, 122, 155, 110, 156, 158, 177) bir çatı altında toplandıklarını söyledi.

112 Acil Çağrı Merkezinin, acil çağrı hizmetleri sunan dünyadaki en gelişmiş sistemlerden birine sahip olduğuna belirten Vali Çeber, "Vatandaşlarımız bir sürü numarayı kafasında tutmasına gerek kalmadan sadece 112'yi arayabilecek." dedi.

Çağrı merkezlerine gelen asılsız ihbarların yoğunluğuna dikkat çeken Vali Çeber, "Geçen yıl 7 kurumumuz yaklaşık 465 bin çağrı aldı. Bu çağrıların yaklaşık 170 bini asılsız çağrı. Yani yüzde 36'sı. Asılsız çağrıyı yapan ve bunu kültür edinenler var. Garip bir durum. Öyle vatandaşlar var. Asılsız çağrı uzmanı. 100 tane yapıyor bunu. Bir ayda 100 kere şu öldü, şu kaçtı ve şu trafik kazası yaptı gibi. Bu tip vatandaşlarımızla ilgili de hukuki süreçler işletilecek. Saniyelerin önemli olduğu bu acil çağrı hizmetleri anlamında duyarlılık rica ediyoruz." ifadelerini kullandı.

İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan ise Haziran sonu itibarıyla 81 ilin tamamında acil çağrıların tek merkezden yönetileceği 112 Acil Çağrı Merkezlerini devreye almayı planladıklarını kaydetti.