Aksa Doğalgaz'ın fatura kurnazlığı isyan ettiriyor

TAKİP ET

Aksa Doğalgaz şirketi, son iki ay içinde tüketicilere düzenlediği faturalar nedeniyle tepki toplamaya devam ediyor.

Rize'de birçok doğalgaz tüketicisi, Aksa Doğalgaz tarafından düzenlenen faturalara isyan ediyor.

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizi de etkileyen Koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle başta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere devlet tarafından şirketlere faturalar konusunda vatandaşa kolaylık sağlanması çağrısında bulunulmasına rağmen, Aksa Doğalgaz gibi birçok şirket fatura ötelemesi yapmadığı gibi düzenledikleri faturalarla vatandaşın belini büküyor.

Ödemesi geciken faturalar için sürekli kullanıcılarına ödeme yapılması yönünde uyarı mesajı gönderen Aksa Doğalgaz, Rize'deki tüketicilerine düzenlediği son 2 aylık faturalar nedeniyle tepki çekerken, bir ayda 2 kez doğalga faturası ödemek zorunda kalan tüketiciler, yapılan bu düzenlemeleri fatura kurnazlığı üzerinden fırsatçılık olarak değerlendiriyor.

Tüketicilere Mart ayı döneminde 31 günlük fatura düzenleyen Aksa Doğalgaz, Nisan ayı döneminde ise 25 günlük fatura düzenledi. Böylece fatura son ödeme tarihini de önceki aylara göre 6 gün öne çekmiş olan Aksa Doğalgaz yüzünden binlerce tüketici Nisan ayı içinde 2 kez doğalgaz faturası ödemek durumunda kalıyor.

"Bu şirketlerin kulaklarının çekilmesi lazım"

Öte yandan Rize eski Baro Başkanı Av. Ateş Hatinoğlu da başta Aksa Doğalgaz firması olmak üzere bazı şirketlerin bu önemli dönemi fırsatçılığa çevirdiklerinden dolayı kulaklarının çekilmesi çağrısında bulundu.

Karantina günlerinde vatandaşların bazı şirketler tarafından paralarının sömürüldüğünü dile getiren Hatinoğlu sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda "Yaşadığımız bu sıkıntılı dönemde kolonya, maske, gıda vurguncularından çok daha acımasız ve ahlaksız davrananlar; Turkcell başta olmak üzere cep telefonu operatörleri, elektrik ve doğalgaz dağıtım şirketleri ve Digitürk'tür. Milletin cebinden paraları söğüşleyen, tekel olmanın keyfiyetiyle hiçbir ticari ahlak ve müşteri memnuniyeti tanımayan, yalandan reklamlarla insanların duygularını sömüren bu şirketlerin kulaklarının çekilmesi lazım" ifadelerine yer verdi.

İlgili Haber

Aksa Doğalgaz Koronavirüsü fırsata çevirdi